نظرسنجی سازمان شیلات از آبزی‌پروران درباره مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی یک اقدام اشتباه بود!

چند روز پیش سازمان شیلات ایران در اقدامی عجیب (نظرسنجی از سوی جامعه دامپزشکی امری عجیب است!!!) با ارسال نامه‌ای به ادارات کل شیلات سراسر کشور، خواستار ارزیابی کیفیت خدمات مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی مزارع آبزی‌پروری توسط آبزی‌پروران شد که به گفته منتقدان (اونوقت این منتقدان دقیقا چه کسانی هستند؟ احیانا سازمان دامپزشکی و دامپزشکان مزارع که درآمد خوبی از قبال این موضوع دارند که نیستند؟)، هدف از این اقدام عجیب (تا حدی عجیب که اصلا فعل نظر سنجی در دنیا بی سابقه به نظر می آید!)، زمینه‌سازی برای حذف نظارت بهداشتی مسئولین فنی بهداشتی بر مزارع آبزی‌پروری بوده است. (البته که اگر نظارتی در کار باشد و نظارت انجام شده، علمی، مفید و کاربردی هم باشد.)

البته این نوع اقدامات مسبوق به سابقه بوده و سال گذشته نیز «دکتر نبی‌اله خون‌میرزایی» رئیس سازمان شیلات ایران که خود نیز دامپزشک است (عجب! یعنی چون ایشان دامپزشک هستند نباید اقدامی بر خلاف منافع جامعه دامپرشکی کنند؟ حتی اگر رئیس سازمان شیلات و متولی آبزی پروری کشور باشند!)، در نامه‌ای به سرپرست وقت وزارت جهاد کشاورزی، ضمن پیشنهاد حذف الزام واحدهای آبزی‌پروری در به‌کارگیری مسئول فنی بهداشتی دامپزشک، خواستار عدم الزام واحدها به پرداخت حقوق دامپزشکان بر اساس تعرفه‌های ابلاغی شده بود. (اگر موضوع، بحث نظارت بخش دولتی هست، چرا باید دستمزد دامپزشکان را اجبارا تولیدکنندگان بپردازند!؟)

دکتر مهدی سلطانی در گفت‌وگو با حکیم مهر یکی از تبعات اصلی این اقدام را مشخص نبودن تکلیف مزرعه‌داران معرفی می‌‌کند (عجب! جالبه که خود پرورش دهندگان اصلی ترین معترضان به این موضوع هستند.) و می‌گوید: «معضل بعدی اینکه تداخل وظایف است و وقتی تداخل وظایف ایجاد شد، خیلی مشکلات دیگر به دنبال آن می‌آید و مشخص نیست که چه کسی باید پاسخگو باشد؟ سازمان دامپزشکی باید بحث نظارت و پیشگیری را که جزو وظایفش است، انجام دهد و سازمان شیلات به بخش‌های تولیدی بپردازد؛ اگر قرار باشد جای اینها عوض شود که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.» (و آن وقت هزینه این وظیفه سازمان دامپزشکی را چرا باید تولید کننده بپردازد در حالی که وظیفه ذاتی سازمان دامپزشکی، انجام درست و دقیق این نظارتها و پیشگیری هاست؟)

البته که نظرسنجی یک اقدام اشتباه و بسیار عجیب است!

منبع : shilatnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست