دانمارک توسعه بخش پرورش ماهی در دریا را متوقف می کند

دولت دانمارک اعلام کرده است که به منظور حفاظت از محیط زیست ، از توسعه پرورش ماهی در دریا جلوگیری می کند. این حرکت مانع توسعه مزارع پرورش ماهی جدید و همچنین به محدود کردن رشد مزارع موجود منجر می گردد. وزیر محیط زیست دانمارک اعلام کرد که: “دانمارک به حد مجاز پرورش ماهی در دریا رسیده است بدون اینکه محیط زیست را به خطر بیندازد . ما در مورد پرورش ماهی باید یک پیشگام سبز باشیم بنابراین باید تمرکز خود را روی توسعه بخش آبزی پروری دردیگر نقاط کشور قرار دهیم .آلودگی مرتبط با آبزی پروری در دریا دلیل انتقادات قابل توجهی در گذشته بوده است. غلظت آلودگی های حاصل از این بخش و تأثیر آن بر محیط دریایی به طور گسترده محل اعتراض قرار گرفته است.

 همچنین نگرانی هایی در مورد ترکیبات حاصل از غذای خورده نشده و مواد زائد وجود دارد که می تواند باعث آلودگی آب و آسیب رساندن به آبزیان و گیاهان در کف دریا شود. از دیگر موارد مربوط به پرورش آبزیان می توان به شیوع بیماری ها و انگل ها از ماهیان پرورشی به ماهیان وحشی اشاره کرد. وی افزود من نگران وضعیت آبزیانمان هستم و فکر نمی کنم در این زمان ما در دانمارک توسعه آبزی پروری بیشتری در دریا داشته باشیم.

دانمارک هشتمین تولید کننده بزرگ ماهی پرورشی دریایی در اتحادیه اروپا است که حدود ۱۹ مزرعه پرورش ماهی دریایی در این کشور وجود دارد. کشورهای اصلی آبزی پروری در اتحادیه اروپا از نظر حجم ، اسپانیا ، انگلستان ، فرانسه ، ایتالیا و یونان هستند.

پرورش آبزیان، در دریا و آب شیرین در بسیاری از کشورهای اروپایی رونق قابل توجهی دارد و حدود ۱.۳ میلیون تن و بیش از ۴ میلیارد یورو ارزش آن است. در کل تولید آبزی پروری جهان ، آبزی پروری اتحادیه اروپا سهم ۱.۲۳٪ از نظر حجم و ۲.۸۲٪ از نظر ارزش را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست