نیازمندی‌های توسعه بندر صیادی شادگان فراهم خواهد شد

رئیس سازمان شیلات کشور، ضمن تأکید بر شتاب بخشی به روند ساخت اسکله صیادی بوخضیر شادگان، به رونق صید و صیادی با بهره‌برداری از این اسکله اشاره کرد و وعده فراهم‌سازی همه نیازمندی‌های این اسکله صیادی را داد.

توسعه بندر صیادی شادگان

رئیس سازمان شیلات کشور به اتفاق سرپرست فرمانداری شادگان، مدیر کل شیلات خوزستان و جمعی از مسئولان باهدف بررسى روند پیشرفت اسکله صیادى خور ابوخضیر، پیگیری مشکلات صیادان، نحوه پرورش ماهى در ساحل کارون و همچنین رهاسازى بچه ماهى در تالاب شادگان البته به میزان بیشتر، از این اسکله صیادی بازدید کردند.

رئیس سازمان شیلات کشور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: ضمن بروز رسانی مطالبات ساخت اسکله، تا به اینجای کار مبلغ ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است و همچنین جهت تصریح و سرعت بخشیدن به ادامه ساخت و تکمیل پروژه مبلغ ۳۰ میلیارد ریال دیگر هم، صرف خواهد شد.

او با اشاره به زمان بهره‌برداری از این اسکله عنوان کرد: با تأمین اعتباری که تا پایان سال برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است، امید هست که در اواخر سال جاری شاهد بهره‌برداری از آن باشیم چراکه افتتاح این اسکله صیادی، از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی، به شمار می‌آید.

خون‌میرزایی گفت: درحالی‌که پیش‌بینی لازم برای بهره‌برداری از اسکله، استفاده از ژنراتور برق است اما هر نیازمندی که برای توسعه بندر صیادی شادگان، وجود داشته باشد فراهم خواهد شد تا به اشتغال‌زایی این منطقه کمک شود. ضمن اینکه باید این مهم هم در نظر داشت باشیم که توسعه این بندر صیادی، مستلزم برق پایدار است.

رئیس سازمان شیلات کشور، تصریح کرد: استان خوزستان، در کشور به واسطه صید و صیادی، فعالیت‌های آبزی‌پروری و کشاورزی جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده است. کسب رتبه نخست تولید آبزی‌پروری در سال گذشته در سطح کشور، پس از سال‌ها تلاش و توسعه زیرساخت‌ها خود گواه محکمی بر این موضوع خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورت توسعه زیرساخت‌های صید و صیادی و آبزی‌پروری در استان خوزستان، می‌توان این استان را به‌عنوان مؤثرترین و تأثیرگذارترین استان در حوزه تولید آبزی‌پروری معرفی کرد.

۳۰/۰۵/۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست